دوره 5، شماره 2 - ( 4-1402 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 4-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pilechian A. Analysis of the form and content of Farah Ossouli's work preserved in the Metropolitan Museum. kurmanj 2023; 5 (2) :1-4
URL: http://kurmanj.srpub.org/article-2-173-fa.html
پیله چیان اکرم. تحلیل فرم و محتوا اثر فرح اصولی محفوظ در موزه متروپولیتن. کرمانج؛ نشریه فرهنگ ، اجتماع و علوم انسانی. 1402; 5 (2) :1-4

URL: http://kurmanj.srpub.org/article-2-173-fa.html


گروه هنر، مؤسسه آموزش عالی فردوس، مشهد، خراسان، ایران
چکیده:   (443 مشاهده)
در دوران معاصر، هنرمندان و نقاشان پیشرو در نگارگری برای خلق آثار خویش، بر اساس مبانی اولیه نگارگری، اصولی را حفظ و در بعضی موارد شکل را تغییر داده اند. فرح اصولی نقاش معاصرو پیشرو، در طی دوران هنری خود برای خلق آثار از روش ها وتکنیک های گوناگونی علی الخصوص نگارگری بهره برده است. از نمونه آثار وی، نگاره »رقیب« که با تغییراتی در اصول نگارگری و اضافه کردن شیوه های جدیدی همچون شیوه ایربراش، خلق شده است. در پژوهش حاضر به بررسی و تحلیل فرم، محتوا و نقش مایه‌های تصویرینگاره"رقیب"محفوظ در موزه متروپولیتن آمریکا پرداخته شده و در پاسخ به این که فرح اصولی هنرمند آوانگارد، برای خلق اثر خود چه قواعد و باورهای سنتی را تغییر و چه قواعد و اصولی را پدیدآورده و به چه ساختار تجسمی دست یافته است؟ پس از تحلیل اثردر انتها جداولی بر اساس فرم، محتوا و نقش مایههای تصویری به دست آمده است. جمع آوری داده ها، کتابخانه ای و بعضاً مصاحبه بوده و روش تحقیق توصیفی-تحلیلی است. یافته ها نشان از آن دارد که در واقع فرح اصولی هنرمند پیشرو در حیطه نگارگری با بیان هدف و ایده خود، اثری بر اساس اصول نگارگری خلق نموده، امّا تغییراتی در آن ایجاد کرده تا بتواند مفهوم خود را بیان کند. در واقع اثر وی، نقاشی بر اساس اصول و مبنای فرم شناسی نگارگری ایرانی و شیوه های هنر غربی است.
واژه‌های کلیدی: نقاشی مینیاتور، فرح اصولی، رقیب
متن کامل [PDF 284 kb]   (165 دریافت)    
علوم انسانی: پژوهشي | موضوع مقاله: فرهنگ عامه
دریافت: 1401/12/22 | ویرایش نهایی: 1402/2/15 | پذیرش: 1402/3/23 | انتشار: 1402/4/9

فهرست منابع
1. Alebrahim Dehkordi, S. (2017). Studying the Role and Symbolic Meanings of Cypress Tree (Sarv) in Miniatures of "Tahmasbi Shahnameh". The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 13(45), 105-114.
2. Bürger, P. Theorie der avantgarde. Wallstein Verlag. Theorie der Avantgarde. Translated by: Akhgar. M. (2015). Tehran: Minooyekherad.
3. Ghasemiyeh S, Bemanian M R, nasehi A. Investigation on the Common language of Persian Garden and Persian Miniature, with an Emphasis on the Symbolic Role of Cypress Tree. SciJPH 2016; 6 (11) :75-85
4. Ocvirk, O. G. (1968). Art fundamentals: Theory and practice. Translated by: Yeganedust. M (2015). Tehran: Samt.
5. Pilechian.A (2016). Interview Unpublished with Farah Ossouli. Reviewing the artworks of Farah ossouli with a Feminis look.Tehran.
6. Sahafzade. A. (2000). The Art Of Identity and the Politics of Representation- A Study on the Social History Of American Art.(2nd ed).Tehran: Bidgol Publishing co.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.